Warning: Illegal string offset 'date' in /home/storina/public_html/docs/wp-content/themes/docs/content-meta.php on line 5
لینک کوتاه این مطلب : https://storina.com/docs/jgzru6

آموزش تنظیمات عمومی اپلیکیشن

یکی از قسمت های مهم و حیاتی اپلیکیشن ظاهر اپلیکیشن شماست. گزینه هایی مانند رنگ صفحه اصلی، رنگ مکمل، نام دمو اپلیکیشن و.. جزئی از ظواهر هر اپلیکیشن است. در ابتدا قصد داریم به طور کامل تنظیمالت عمومی اپلیکیشن با یکدیگر فرا بگیریم.

تنظیمات عمومی اپلیکیشن

وقتی وارد صفحه پیشخوان سایت خود میشوید در همان ابتدا با گزینه ” عمومی ” مواجه میشوید. این گزینه شامل تمامی تنظیمات عمومی اپلیکیشن که به صورت داینامیک طراحی شده است و شما در هر زمانی میتوایند آن ها را تغییر دهید.

 

 

سیستم کش سرعت اپلیکیشن شما را افزایش میدهد.

2- عنوان برنامه

همانطور که در ویدیو نمایش داده شده است، عنوان برنامه دقیقا نامی است که شما برای اپلیکیشن خود انتخاب میکند. این عنوان در همان ابتدا که وارد اپلیکیشن میشوید و همینطور در صفحه “ثبت نام” در اپلیکیشن مشاهده میشود.

معمولا نام اپلیکیشن شعار فروشگاهی شما است.

3- لوگو صفحه اسپلش

این متن دقیقا در همان ابتدا که کاربر وارد اپلیکیشن میشود، مشاهده میشود. سعی کنید متنی که میخواهید بنویسید و عکس آن را در نرم افزارهایی مانند فتوشاپ طراحی کنید با فرمت PNG آپلود کنید.

4- لوگو بالا صفحه

همانطور که از آن نام آن پیداست. لوگویی است که در قسمت بالایی اپلیکیشن مشاهده میشود را لوگو بالا صفحه اپلیکیشن میگویند. معمولا نام دامنه و یا نام سایت خودتان بهترین انتخاب برای لوگو بال صفحه اپلیکیشن است.

در نظر داشته باشید که لوگو بالا صفحه نیز مانند لوگو اسپلش باید با استفاده از نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ انجام بشه و در فرمت png انجام شود.

5- رنگ اصلی اپلیکیشن

در همان ابتدا که کاربر اپلیکیشن را run میکنه متن لوگو صفحه اپلیکیشن را بر روی رنگی مشاهده میکنه که شما در این قسمت انتخاب کرده اید. شما میتوانید این رنگ را از بین 16 میلیون رنگ انتخاب کنید.

6- رنگ صفحه اصلی

رنگ صفحه اصلی اپلیکیشن همان رنگی است که در صفحه اپلیکیشن و یا خانه اپلیکیشن مشاهده میشود. انتخاب این رنگ کاملا بر عهده شماست و شما برای انتخاب آن هیچ محدودیتی ندارید. و میتوانید از بین 16 میلیون رنگ رنگ دلخواه خودتان را انتخاب کنید.

نکته: در نظر داشته باشید که رنگ اصلی و رنگ مکمل را خیلی دور از هم انتخاب نکنید.

معمولا افراد رنگ مکمل را کمی کمرنگ تر از رنگ اصلی انتخاب میکنند که جذابیت اپلیکیشن بیشتر شود.

7- نسخه برنامه؛ فایل APK، توضیحات نسخه جدید، آپدیت اجباری

 

تمامی این 4 موارد به آپدیت اپلیکیشن بستگی دارند. وقتی بنا به یکسری تغییراتی اپلیکیشن آپدیت میشود شما بایستی این موارد را برای کاربران خود لحاظ کنید به این صورت که در فیلد مربوط به ” نسخه برنامه ” بایستی آخرین نسخه برنامه را یادداشت کنیم. سپس فایل آخرین نسخه اپلیکیشن را در فیلد ” فایل APK ” وارد میکنید.

سپس در فیلد ” توضیحات نسخه جدید ” تمامی تغییراتی که در نسخه جدید ااعمال شده است را یادداشت میکنید. این تغییرات ممکن است مربوط به رفع باگ هایی باشد که رفع شده اند و یا امکاناتی که به اپلیکیشن افزوده شده اند.

و در انتها گزینه ” آپدیت اجباری ” را اگر فعال کنید؛ کاربر برای وارد شدن مجدد به اپلیکیشن باید آن را آپدیت کند. در غیر این صورت نمیتواند وارد صفحه اپلیکیشن شود. و اگر غیرفعال کنید با همان ورژن قبلی میتواند از اپلیکیشن استفاده کند.

8- تعداد محصولات در صفحه آرشیو

وقتی کاربر وارد صفحه آرشیو محصولات میشود، تعداد محصولاتی که بدون نیز به دانلود به کاربر نمایش داده میشود 12 عدد است. اگر شما صفحه دستگاه خود را اسکرول کنید مجدد 12 محصول دیگر نمایش داده خواهد شد.

9- نوع توضیحات محصول

نوع توضیحاتی که برای هر محصول بایستی نمایش داده شود را مشخص میکنید. اگر روی گزینه ” توضیحات کامل ” کلیک کنید تمامی توضیحات کاملی که در صفحه محصول وجود دارد به صورتی نمایش داده میشود که کاربر با کلیک بر روی گزینه ” ادامه مطلب ” تمامی مطالبی که به عنوان معرفی محصول ارائه کرده است نمایش داده میشود.

ولی اگر روی گزینه ” توضیحات کوتاه ” کلیک کند، تمامی فیلید که به عنوان ” توضیحات کوتاه ” در صفحه اپلیکیشن قرار دارد نمایش داده میشود. ممکن این توضیحات نیز بلند باشند که باز هم با کلیک بر روی گزینه ” ادامه مطلب ” تمامی مطلب آن نمایش داده خواهد شد.

جایگاه توضیحات در اپلیکیشین

متن تماس

اسم این باکس را به این دلیل قرار داده ایم که ممکن است شما به عنوان فروشنده در نظر داشته باشید که برای یک محصول خودتان قیمیت را قرار ندهید و بخواهید کاربر پس از مشاهده محصول به کانال تگرام شما پیام دهد، یا با شما تماس بگیرد. میتوانید این باکس را قرار دهید و متن مورد نظر، آی دی تلگرام یا شماره تماس را نیز در این باکس یادداشت میکنید.

وبلاگ

در دسته بندی وبلاگ هر آنچه دسته بندی در سایت شما قرار دارد در این قسمت نمایش داده میشود و شما تصمیم میگیرید مطالب کدام دسته بندی در سایت شما نمایش داده شود.

از گزینه نوشته ها وارد قسمت ” دسته ها ” میشوید.

در این قسمت یا یک دسته ایجاد میکنید و سپس آن را از قسمت انتخاب دسته بندی انتخاب میکنیم.

دسته بندی که انتخاب شده در قسمت بلاگ اپلیکیشن مشاهده میشود.

منو دسته بندی محصولات

در قسمت محصولات تمامی دسته بندی هایی که وجود دارد در این قسمت مشاهده میشود. شما میتوانید انتخاب کنید که کدام دسته بندی ها در اپلیکیشن برای کاربران نمایش داده شود.

نکته: شما با گرفتن دکمه Ctrl روی کیبورد خودتون میتونید چند تا دسته بندی برای اپلیکیشن انتخاب کنید.

نکته: مواردی را بایستی در دسته بندی اپلیکیشن انتخاب کنیم که دارای زیر دسته هستند. 

عکس از منو دسته بندی در اپلیکیشن

 

 

شروع سطح آرشیو

هنگامی که کاربر یک آرشیو محصول را باز میکند صفحه همان آرشیو باز شود یا وارد صفحه آرشیو والدش شود؟

وقتی کاربر وارد صفحه اپلیکیشن شما میوشد و آرشیو یک محصول را باز میکند ممکن است همان آرشیو را کاربر مشاهده کند. که یعنی شما در این قسمت گزینه ” زیر دسته ” را انتخاب کرده اید. ولی اگر با انتخاب یک آرشیو صفحه اصلی آن آرشیو باز شود یعنی شما در تنظیمات گزینه ” والد ” را انتخاب کرده اید.

فیلد تعداد بازدید

در صورتی که میخواهید تعداد بازدید اپلیکیشن با سایتتان نیز سینک شود نام  ” کاستوم فیلد اختصاصی سایتتان ” را در این فیلد قرار دهید.

اگر اطلاع از صفحه تعداد بازدید سایت خودتان ندارید، این گزینه را تغییر ندهید. ولی اگر میدانید که صفحه تعداد بازدید محصولات سایت شما کجا قرار دارد، به آن جا رفته و هر متنی که در آن قسمت نوشته اید را اینجا قرار دهید.

نوع پرداخت:

وقتی کاربر شما قصد خرید یک محصولی و داشت میتواند با مراجعه به صفحه خرید خود محصول را خریداری کند. ولی این خرید در صورتی که شما ” درون برنامه ” را کلیک کرده باشید؛ در صفحه اپلیکیشن انجام شود. و در صورتی که گزینه ” درون مرورگر ” را برای کاربران خود انتخاب کرده باشید؛ کاربران مجبور هستند برای خرید از صفحه اپلیکیشن خارج شوند و پس از انجام خرید مجدد وارد صفحه اپلیکیشن شوند.

عکس از نوع پرداخت درون برنامه اپلیکیشن

نوع نمایش قیمت محصولات متغیر:

بعضی از محصولات هستند که به دلیل تفاوت رنگ، سایز و.. ممکن است قیمت هایشان با یکدیگر فرق کند. شما با انتخاب گزینه ” بازه قیمت ” میتوانید برای هر محصول یک بازه قیمت در نظر بگیرید.

و در غیر اینصورت با انتخاب ” تک قیمت ” شما برای هر محصولی که در اپلیکیشن خود قرار میدهید بایستی یک قیمت قرار دهید.

نوع ثبت نام :

کاربر شما برای فعالیت در اپلیکیشن بایستی در اپلیکیشن ثبت نام کند. ولی اینکه چگونه ثبت نام کند را شما از طریق این فیلد مشخص میکنید. گزینه ” فقط از طریق ایمیل ” یعنی کاربر بادی حتما ایمیل خود را وارد کند ولی گزینه ” یا ایمیل یا اس ام اس ” یعنی هم میتواند ایمیل خود را وارد کند هم میتواند شماره تماس خود را وارد کند.

Call Number

وقتی شماره تماس خود را در این قسمتن قرار میدهید تصویر یک تلفن در بالا صفحه اپلیکیشن مشاهده میشود. در این حالت کاربر در صورت بروز مشکل یا سوالی میتواند با شما تماس مستقیم بگیرد. اگر شما تمایلی به پر کردن این قسمت نداشتید، گزینه ای به مانند تلفن در بالا صفحه اصلی اپلیکیشن مشاهده نخواهید کرد.

برنامه را به پنل اس ام اس وصل کنید:

در این قسمت به دلیل طولانی نشدن پست، تصمیم گرفتیم تمامی مطالب مربوط به نحوه فعال سازی پیامکی را در یک پست جداگانه خدمت شما دوستان ارائه دهیم.

این قسمت را به طور جامع و کامل در پست ” نحوه فعال سازی ثبت نام پیامکی اپلیکیشن اندروید ” قرار دارد.

 

ویدیو آموزشی:

 

 

 

اگر سوال یا مشکلی دارید میتوانید در اینجا مطرح کنید تا ادمین یا دیگر کاربران شما را راهنمایی کنند !

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *