معرفی 7 افزونه بکاپ گیری در وردپرس

استفاده از افزونه بکاپ گیری دستی در وردپرس مهم ترین اقدامی است که می توانید برای امنیت وب سایت خود انجام دهید. بکاپ گیری این قابلبت را به شما می دهد که مشکلاتی مانند: هک ، مشکلی در سایت و… را حل بر طرف کنید. چندین افزونه های بکاپ گیری وردپرس تعدادی در مخزن وردپرس هستند که رایگان است و تعدادی هم به فروش می رسند. در این مطلب قصد داریم، 7 مورد از بهترین افزونه های بکاپ گیری را به شما معرفی کنیم.

نکته مهم: بسیاری از ارائه دهندگان، خدمات پشتیبانی محدودی ارائه می دهند. به همین دلیل ما همیشه به کاربران خود پیشنهاد می کنیم که فقط به آنها تکیه نکنند. بنابراین شما باید به طور منظم بکاپ گیری داشته باشید. اگر تا کنون بکاپ کامل از سایت وردپرس یا بکاپ گیری دستی در وردپرس خود انجام نداده اید و از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، باید یکی از این 7 افزونه بکاپ وردپرس را انتخاب کرده و بلافاصله شروع به استفاده از آن کنید 🙂

معرفی 7 افزونه بکاپ گیری دستی در وردپرس:

 

1. افزونه بکاپ گیری UpdraftPlus

2. افزونه بکاپ گیری (VaultPress Jetpack Backups)

3. افزونه بکاپ گیری BackupBuddy

4. افزونه بکاپ گیری BoldGrid Backup

5. افزونه بکاپ گیری در وردپرس BlogVault

6. افزونه بکاپ گیری در وردپرس BackWPup

7. افزونه بکاپ گیری در وردپرس Duplicator

 

1- افزونه بکاپ گیری UpdraftPlus

 

افزونه UpdraftPlus محبوب ترین افزونه رایگان بکاپ وردپرس است که بیش از 2 میلیون سایت از این افزونه برای بکاپ گیری استفاده کردند. UpdraftPlus به شما کمک می کند تا یک نسخه پشتیبان و بکاپ گیری دستی در وردپرس خود ایجاد کرده و آن را روی فضای ابری ذخیره یا در رایانه خود دریافت کنید.

می توانید فایلهایی را که می خواهید، از آنها نسخه پشتیبان بگیرید را انتخاب کنید. بکاپ وبسایتتان را می توانید در Dropbox، Google Drive، S3، Rackspace، FTP، SFTP، ایمیل، آپلود و نگهداری کنید.
این افزونه بکاپ گیری، به شما کمک می کند بطور مستقیم از پنل مدیریت وردپرس خود هم نسخه پشتیبان تهیه کنید

 

افزونه بکاپ گیری UpdraftPlus

 

2- افزونه بکاپ گیری (VaultPress Jetpack Backups)

 

ما از افزونه VaultPress برای بکاپ کامل از سایت وردپرس خود استفاده می کنیم. این افزونه توسط Matt Mullenweg (بنیانگذار وردپرس) و تیم او تاسیس شد. با استفاده از  VaultPress به راحتی می توانید بکاپ مناسبی برای سایت خود داشته باشید. شما باید در JetPack مشترک شوید، یک حساب کاربری در  WordPress.com ایجاد کنید و افزونه Jetpack را در سایت خود نصب کنید.
در واقع نسخه های پشتیبان فقط برای 30 روز ذخیره می شوند. اگر می خواهید یک بایگانی نامحدود برای بکاپ کامل از سایت خود داشته باشید، باید مبلغی را در هر ماه به ازای هر وب سایت خود بپردازید ولی از لحاظ کیفیت ارزش آن را دارد. 😉

افزونه VaultPress به عنوان بخشی از افزونه محبوب JetPack ارزش و اعتبار خوبی دارد. اگر از JetPack برای سایر ویژگی های دیگری مانند JetPack CDN برای عکس ها، تبلیغات رسانه های اجتماعی و… استفاده می کنید، گزینه خوبی برای شما است.

 

افزونه بکاپ گیری VaultPress

 

3- افزونه بکاپ گیری BackupBuddy

 

BackupBuddy یکی از محبوب ترین افزونه های پشتیبان وردپرس است که بیش از نیم میلیون سایت برای بکاپ گیری مورد استفاده قرار می گیرد و این امکان را به شما می دهد تا به راحتی برنامه پشتیبانی روزانه، هفتگی و ماهانه تهیه کنید. با  افزونه BackupBuddy می توانید بطور خودکار بکاپ کامل از سایت وردپرس خود در سرویس های ذخیره سازی ابری مانند  Dropbox، Amazon S3، Rackspace Cloud، FTP، Stash  ذخیره کرده و برای ایمیل تان ارسال شود.

بزرگترین مزیت BackupBuddy عدم پرداخت هزینه ماهیانه است، یعنی این که مثل سایر سرویس دهنده ها نیازی به پرداخت هزینه در هر ماه نیست. علاوه بر این، ویژگی iThemes Sync  آنها به شما کمک می کند حداکثر 10 سایت وردپرس را از یک داشبورد مدیریت کنید. حتی می توانید از BackupBuddy برای کپی و بازیابی وب سایت ها استفاده کنید.

این افزونه بکاپ گیری در وردپرس یک راه حل مقرون به صرفه برای شما است. این مجموعه ویژگی های کاملی دارد که برای تهیه نسخه پشتیبان، بازیابی و انتقال یک سایت وردپرس به آنها نیاز دارید. به طور خلاصه، این برنامه، یک گزینه جایگزین قدرتمند برای  UpdraftPlus و VaultPress است.

 

افزونه بکاپ گیری در وردپرس BACKUP BUDDY

 

4- افزونه بکاپ گیری BoldGrid Backup

 

BoldGrid Backup یک راه حل خودکار بکاپ گیری در وردپرس است.  علاوه بر برنامه بکاپ گیری، یک وب سایت سازنده وردپرس هم می باشد.. BoldGrid Backup یک راه حل خودکار پشتیبان گیری از وب سایت است. این برنامه این امکان را به شما می دهد تا به راحتی نسخه پشتیبان وب سایت خود را تهیه کنید، سایت تان را بعد از خرابی دوباره بازیابی کنید و حتی می توانید از آن برای جابجایی سایت هنگام انتقال هاست استفاده کنید.

شما می توانید با یک کلیک، از پشتیبان گیری خودکار آن یا پشتیبان گیری دستی استفاده کنید.
BoldGrid  امکان جالبی دارد که زمانی اقدام به بروز رسانی ها می کنید نسخه پشتیبانی تهیه می کند تا در صورت بروز مشکل بتوانید از آن استفاده کنید. اگر بروزرسانی انجام نشده باشد، به طور خودکار از آخرین نسخه سایت وردپرس شما بکاپ تهیه می کند. این یک ویژگی عالی است که باعث محافظت سیستم در برابر خطاهای بروز رسانی می شود.

با تهیه بکاپ و استفاده از BoldGrid ، می توانید حداکثر 10 بایگانی از بکاپ ها را در داشبورد خود و یا در مکان های ذخیره سازی مانند Amazon S3 ، FTP یا SFTP  ذخیره کنید. این افزونه بکاپ گیری دستی در وردپرس یک افزونه ساده است که می توانید برای بکاپ گیری استفاده کنید. مزیت استفاده از این افزونه، امکان استفاده از سایر ابزارهای قدرتمندی است که با خرید این افزونه به دست خواهید آورد.

 

افزونه بکاپ گیری BoldGrid Backup

 

5- افزونه بکاپ گیری در وردپرس BlogVault

 

 BlogVault یکی دیگر از سرویس های خوب بکاپ گیری است. این نسخه پشتیبان به طور مستقل در سرورهای BlogVault  بکاپ تهیه می کند، بنابراین هیچ حجمی بر روی سرور شما نخواهد داشت. BlogVault همچنین یک راه حل آسان برای پشتیبان گیری وردپرس است.

BlogVault  بطور خودکار و به صورت روزانه از وب سایت شما نسخه پشتیبان تهیه می کند و همچنین به شما کمک می کند تا به صورت دستی بتوانید بکاپ گیری انجام دهید علاوه بر بکاپ گیری، این برنامه به شما کمک می کند تا وب سایت خود را به راحتی بازیابی کنید. همچنین می توانید که بکاپ خود را به مدت 90 روز ذخیره کنید. بنابراین می توانید سایت خود را از هرگونه نقص محافظت کنید و در صورت لزوم اطلاعات آن را بازیابی کنید.

همچنین به شما کمک می کند وب سایت خود را به راحتی آزمایش کنید. به علاوه، گزینه ای آسان برای انتقال وب سایت شما به هاست دیگر را دارد.
ویژگی های BlogVault امیدوارکننده به نظر می رسد، اما قیمت آن در مقایسه با سایر افزونه های بالا کمی گران است.

 

افزونه بکاپ گیری در وردپرس BlogVault

 

6- افزونه بکاپ گیری در وردپرس BackWPup

 

BackWPup یک افزونه رایگان است که به شما کمک می کند بکاپ گیری را به صورت رایگان انجام دهید و آن را در فضای ابری Dropbox ، Amazon S3،   Rackspace ، FTP، ایمیل یا رایانه خود ذخیره کنید.

استفاده از آن بسیار آسان است و به شما این قابلیت را می دهد تا با توجه به زمان بروزرسانی سایت خود، از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. بازیابی سایت وردپرس مانند پشتیبان گیری بسیار ساده است. نسخه BackWPup Pro امکان ذخیره نسخه پشتیبان در Google Drive فراهم می کند.

این افزونه بکاپ گیری دستی در وردپرس با استفاده از بیش از 600000 وب سایت، یک جایگزین عالی برای سایر افزونه های پشتیبان اشاره شده در لیست بالا است. نسخه برتر این افزونه دارای ویژگی های قدرتمندتری از جمله ترمیم آسان و سریع وب سایت با استفاده از یک برنامه مستقل است.

 

افزونه بکاپ گیری BackWPup

 

7- افزونه بکاپ گیری در وردپرس Duplicator

 

همانطور که از نام این محصول پیداست، Duplicator یک افزونه محبوب وردپرس است که برای انتقال میزبان به سایت های وردپرس استفاده می شود. همچنین دارای ویژگی هایی است. این افزونه بکاپ گیری وردپرس برای انتقال میزبان به سایت های وردپرس استفاده می شود.

این افزونه امکان ایجاد بکاپ های برنامه ریزی شده خودکار را برای شما فراهم نمی کند. همین موضوع باعث می شود کمتر از بقیه افزونه ها راه حل ایده آلی برای بکاپ گیری باشد.

اگر میزبان وب سایت شما پشتیبان های منظم ایجاد می کند، می توانید از این افزونه برای ایجاد نسخه پشتیبان به صورت مرحله بندی استفاده کنید. Duplicatorهمچنین یک افزونه عالی برای انتقال سرور میزبان سایت است.

 

افزونه بکاپ گیری در وردپرس Duplicator

حرف آخر

 

اگر یک وب سایت کوچک و متوسط دارید و از پرداخت هزینه های ماهانه خسته شدید، افزونه محبوب UpdraftPlus را برای بکاپ گیری دستی در وردپرس توصیه می کنیم. این افزونه بکاپ گیری دستی در وردپرس تمام ویژگی های قدرتمندی مانند رمزگذاری بکاپ، انتقال بکاپ رمزگذاری شده و انواع گزینه های ذخیره سازی ابری همراه است.

هر کدام از افزونه های پشتیبان WordPress را انتخاب کنید، لطفاً نسخه پشتیبان خود را در همان سرور وب سایت خود ذخیره نکنید. زیرا اگر سخت افزار سرور شما خراب باشد و یا بدتر از همه هک شده باشد، نسخه پشتیبان دیگری نخواهید داشت. به همین دلیل توصیه می کنیم که یک نسخه از بکاپ کامل از سایت وردپرس خود را در یک سرویس ذخیره سازی شخص ثالث مانند Dropbox ، Amazon S3،  Google Drive و … ذخیره کنید.

نظرات شما
  1. https://www.platinmarket.com/

    PlatinMarket’in sektöre girdiği yıllarda e-ticaret yapmak kobiler için ciddi maliyetler oluşturuyordu. Bu problemi ortadan kaldırmak için SaaS modelininana amacına uygun olarak ekonomik maliyetle gelişmiş e-ticaret alt yapısı sağlama ve e-ticaret’e doğru bir başlangıç yaptırma vizyonu ile çalışmaktadır.

    https://www.platinmarket.com/

  2. stria stop çatlak tedavisi

    Stria Stop yöntemi vücutta oluşan çatlak izlerini 90’a kadar azaltan ve klinik çalışmalar ile desteklenen bir yöntemdir. Stria Stop, ortomoleküler yaklaşımı, ritmik vakum basınç yöntemini ve ultrason teknolojisini birlikte kullanarak bir seansta çatlak izlerinde 80’e kadar azaltma vaat eder.

    https://www.striastop.com/