آموزش نصب Ioncube Loader در لوکال هاست را در سرورهای لوکال شامل Xampp و Wamp و… آشنا خواهید شد.

آموزش نصب Ioncube Loader در لوکال هاست

اگر از قالب، افزونه، اسکریپت و… استفاده می کنید که توسط نرم افزار Ioncube PHP Encoder کد شده باشد در سرور های لوکال استفاده نمایید، با خطایی شبیه پیام زیر مشابه خواهید شد:

Site error: the file (File Address) requires the ionCube PHP Loader ioncube_loader_win_5.6.dll to be installed by the website operator. If you are the website operator please use the ionCube Loader Wizard to assist with installation.
هنگامی که شما نرم افزار Wamp , Xampp را نصب و سپس اجرا و راه اندازی کردید.
در ابتدا فایل نصب ioncube loader را از لینک زیر دانلود نمایید.
سپس بسته را از حالت زیپ (فشرده) خارج نموده و فایل loader-wizard.php را در پوشه اصلی سرور خود کپی نمایید.
معمولا در نرم افزار xamp نام آن پوشه htdocs و آدرس آن C:\xampp\htdocs می باشد و در سرور های wamp نیز نام آن پوشه www و آدرس آن C:\wamp\www می باشد کپی نمایید.

نحوه نصب Ioncube Loader در لوکال هاست

در مرحله بعدی مرورگر (کروم، فایرفاکس و…) را باز نموده و آدرس زیر را در بخش نوار آدرس آن کپی نمایید:
http://localhost/loader-wizard.php
در بعضی سرور ها ممکن است آدرس بالا به درستی کار نکند، در این صورت به جای آدرس بالا از این آدرس استفاده نمایید:
http://127.0.0.1/loader-wizard.php
پس وارد نمودن آدرس های بالا در بعضی مواقع به صفحه ای مشابه با صفحه زیر منتقل می شوید:
در صورت مشاهده تصویر بالا گزینه Local install را انتخاب نموده و بر روی گزینه next کلیک نمایید.
حال به شما به مرحله اصلی نصب رسیده اید و به صفحه ای شبیه به تصویر زیر منتقل شده اید:
در این صفحه در بخش Installation Instructions (دستورالعمل نصب) شیوه نصب لودر مناسب با سرور لوکال شما در ۵ مرحله توضیح داده شده است که هر یک از این موارد در ادامه به صورت مفصل توضیح داده خواهد شد:
۱- در این بخش نسخه لودر سازگار با سیستم عامل و سرور لوکال را به شما معرفی می نماید و لینک دو فایل را در اختیار شما قرار می دهد فایل اول که نامش zip می باشد و فایل دوم که نامش MS Windows installer می باشد. فایل مورد نظر ما فایل zip بوده که با کلیک بر روی zip این فایل را دانلود نمایید.
۲- در این بخش آدرسی به شما اعلام می شود که لازم است محتوات فایل دانلود شده را در آن قرار دهید. در تصویر نمونه ما آدرس این فایل C:\xampp\php\ioncube و توجه داشته باشید این آدرس در کامپیوتر شما ممکن متفاوت باشد و شما باید بر طربق آن عمل نمایید.  محتویات فایل دانلود شده را از حال zip (فشرده) خارج نمایید. داخل فایل زیپ پوشه ای با نام ioncube می باشد که داخل آن تعدادی فایل وجود دارد.
در تصویر بالا آدرس اعلام شده C:\xampp\php\ioncube می باشد. به دلیل آن که در پوشه C:\xampp\php ما پوشه ای با نام ioncube نداریم، ابتدا یک پوشه با نام ioncube می سازیم سپس فایل های موجود در فایل دانلودی را داخل آن کپی می کنیم.
توجه داشته باشید فایل ها دقیقا در همان آدرس کپی شود و اشتباها در آدرس هایی مانند C:\xampp\php\ioncube\ioncube ویا C:\xampp\php کپی نشود.
در نهایت توجه داشته باشید فایل ها دقیقا باید در همان آدرسی که به شما اعلام شده قرار داشته باشد‌ در غیر این صورت عملیات نصب به درستی انجام نمی شود.
۳- در این بخش ۱ خط کد به شما اعلام می شود که لازم است آن را به فایل php.ini اضافه نمایید.
برای این کار ابتدا به آدرس فایل php.ini که به رنگ صورتی مشخص شده بروید (در نمونه بالا آدرس C:\xampp\php\php.ini می باشد) و فایل php.ini را باز نمایید.
سپس در اولین خط این فایل کدی که سیستم با رنگ صورتی به شما اعلام نموده است را اضافه نمایید و فایل را ذخیره نمایید (مانند تصویر زیر). این کد در نمونه ما به این صورت می باشد :
zend_extension = “C:\xampp\php\ioncube\ioncube_loader_win_5.4.dll”
۴- در این مرحله پروسه نصب به پایان رسیده است و بدون این که به صفحه فعلی مرورگرتان دست بزنید لازم است تمامی سرویس های سرور لوکال خود را یک بار متوقف (stop) و پس از قطع کامل آن مجددا راه اندازی (start) نمایید.
۵- پس از آن که مطمئن شدید تمامی سرویس ها از قبیل Apache به صورت کامل راه اندازی شده اند: بر روی گزینه click here to test the Loader کلیک نمایید.
در صورتی که نصب با موفقیت انجام شده باشد شما با پیام نصب موفق آمیز لودر (مانند تصویر زیر) مواجه می شوید.
در آموزش نصب Ioncube Loader در لوکال هاست توانستیم تمامی مراحل قدم به قدم انجام دهیم در صورتی که سوالی داشتید در بخش نظرات آن را ارسال نمایید.