ارسال ایمیل در وردپرس با سرور smtp

ارائه دهنده خدمات SMTP طراحی ویژه ای دارد این سرور به شما کمک می کند تا از طریق وب سایت خود ایمیل ارسال کنید. در این مقاله، ما بهترین ارائه دهندگان خدمات SMTP را با قابلیت تحویل بالای ارسال ایمیل به اشتراک میگذاریم و همچنین نحوه ارسال ایمیل در وردپرس را با استفاده از آنها به شما نشان خواهیم داد

 

چرا به ارائه دهنده خدمات SMTP برای ایمیل های وردپرس احتیاج دارید ؟

تمام وب سایت های وردپرس برای انجام کارهای مختلف به ایمیل خود بسیار متکی هستند. به عنوان مثال:
-بازیابی رمز فراموش شده
-ثبت یک حساب کاربری جدید
– اعلان ها برای نظرات، مقالات جدید، تغییر رمز عبور و موارد دیگر
– ارسال سفارش تایید، فاکتور و اطلاعات تحویل از طریق ایمیل به مشتریان فروشگاه آنلاین

 

چرا به ارائه دهنده خدمات SMTP برای ایمیل های وردپرس احتیاج دارید ؟

از سرور SMTP برای ارسال ایمیل استفاده می شود.

 

به طور پیش فرض، فرستادن ایمیل با استفاده از عملکرد PHP تنظیم شده است. در روش پیش فرض ایمیل تعدادی مشکل وجود دارد. حتی برخی از شرکتها برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی سرورهای خود، آن را به طور کامل غیرفعال می کنند. زیرا نیازی به تایید اعتبار ندارد و می توان از آن برای ارسال نامه های اسپم استفاده کرد. زیرا بیشتر فیلترهای اسپم، ایمیل فرستنده، مکان و نام دامنه را تأیید می کند و باعث میشود ایمیل سایت را مشکوک یا هرزنامه تشخیص دهد.

تنها راه حل این مشکل استفاده از سرور  SMTP  و ارسال ایمیل در وردپرس است.

 

ارائه دهنده خدمات SMTP چیست؟

 

SMTP یا پروتکل ساده انتقال ایمیل، یک استاندارد برای فرستادن ایمیل است. این پروتکل از احراز هویت مناسبی استفاده می کند تا شانس فرستادن ایمیل را در صندوق ورودی کاربران افزایش دهد.

ارائه دهنده خدمات SMTP چیست؟ارائه دهندگان خدمات SMTP هم به صورت پولی و هم رایگان وجود دارند. شما می توانید با استفاده از ایمیل تجاری خود یک حساب SMTP رایگان از Google یا Outlook دریافت کنید و از آن برای ارسال ایمیل استفاده کنید. با این وجود در تعداد ایمیلهایی که می توانید از طریق ارسال ایمیل داشته باشید محدودیت وجود دارد. معمولاً، این ارائه دهندگان  نمی خواهند که شما از سرورهای SMTP آنها برای فرستادن ایمیلهای اتوماتیک استفاده کنید. به همین دلیل شما باید در یکی از سرویس های شناخته شده آنها ثبت نام کنید تا اطمینان داشته باشید که بعد از ارسال ایمیل به درستی تحویل داده می شود.

در ادامه به بهترین سرویس های ارائه کنندگان خدمات SMTP برای ارسال ایمیل در وردپرس اشاره می کنیم.

 

بهترین ارائه دهندگان خدمات  SMTP کدامند؟

 

بسیاری از ارائه دهندگان خدمات SMTP برای فرستادن ایمیل این امکان را به شما می دهند که ایمیل های جمعی، ایمیل های معاملاتی و …را  ارسال کنید. آنها از نظر ویژگی، قیمت گذاری، سهولت استفاده، تعداد ایمیل رایگان و از همه مهمتر قابلیت تحویل درست، متفاوت هستند.

 

 

   SendinBlue.1

 

SendinBlue

SendinBlue از بهترین ارائه دهنده خدمات ایمیل SMTP در بازار است.

 

SendinBlue یکی از بهترین ارائه دهنده خدمات ایمیل در بازار است. این سیستم همراه با وردپرس و سایر سیستم عامل های شخص ثالث مانند OptinMonster، Salesforce، Google Analytics و بسیاری از سیستم های دیگر کار می کند و تحویل ایمیل ها را بهبود می بخشد.

قیمت گذاری:  SendinBlue یک برنامه رایگان همیشگی با امکان ارسال تعداد 300 ایمیل در روز دارد. برنامه های پولی آن از 25 دلار در هر ماه همراه با امکان ارسال 40،000 ایمیل در ماه و بدون محدودیت ارسال روزانه شروع می شود.

 

2. Mailgun

 

Mailgun

 

Mailgun  یکی از ارائه دهنده گان خدمات ایمیل از طریق سرور برای توسعه دهندگان و مشاغل است. آنها API های قدرتمندی ارائه می دهند و ادغام آن در وردپرس به آسانی انجام می شود. شما چه یک فروشگاه تجارت الکترونیک داشته باشید یا یک وب سایت عضویت یا یک تجارت کوچک،Mailgun یک سرویس SMTP با مقیاس آسان برای ارسال ایمیل به شما ارائه می دهد.

قیمت گذاری: Mailgun برنامه ای با امکان ارسال 10000 ایمیل رایگان ارائه می دهد. اگر می خواهید یک IP اختصاصی داشته باشید و قابلیت تحویل ایمیل را بهبود ببخشید، می توانید با پرداخت 79 دلار در هر ماه، یک آدرس IP اختصاصی داشته باشید.

 

3- SendGrid

 

SendGrid

SendGrid امکان ارسال ایمیل با smtp را فراهم می کند.

 

SendGrid مبتنی بر سیستم Cloud (ابر داده ها) است که به شما امکان می دهد بدون مدیریت سرور SMTP ایمیلهای دسته جمعی ارسال کنید و دارای مقیاس پذیری بالاتر و ویژگی های قدرتمندتری است.

این برنامه به راحتی قابل نصب است و با هر سایت وردپرس کار می کند و به راحتی میتوانید برای فرستادن ایمیل از طریق سرور smtp از آن استفاده کنید.

قیمت گذاری: این ارائه دهنده در ابتدا امکان ارسال 40،000 ایمیل و سپس 100 ایمیل را در هر روز به صورت رایگان ارائه می دهد. برنامه های پولی آن از 14.95 دلار در ماه شروع می شود.

 

4- Amazon SES

 

Amazon SES

Amazon SES برای کاربران و توسعه دهندگان در سطوح پیشرفته مناسب است.

 

AWS یا خدمات وب آمازون، رهبر صنعت زیرساخت های محاسبات ابری برای بازاریابان و توسعه دهندگان است تا بتوانند اعلان های بازاریابی، اطلاع رسانی و ایمیل های معاملاتی ارسال کنند. بنابراین بیشتر برای کاربران و توسعه دهندگان در سطوح پیشرفته نیز مناسب است. همچنین سرویس خدمات ایمیل SES یا خدمات ارسال ساده ایمیل را بعنوان برنامه افزودنی بر خدمات وب خود ارائه می دهند.

Amazon SES را می توان با کمک افزونه ها به راحتی در سایت وردپرس خود ادغام کرد و در نتیجه میتوان با ارسال ایمیل از طریق سرور آن را انجام داد.

قیمت گذاری: اگر وب سایت شما در سرور AWS است، می توانید از امکانات رایگان آن برای ارسال 62000 ایمیل در هر ماه استفاده کنید. برای وب سایت های دیگر، قیمت گذاری برای هر 1000 ایمیلی که ارسال می کنید از 0.10 دلار شروع می شود.

 

5-  G Suite

 

G Suite

G Suite خدمات ارسال ایمیل با smtp را ارئه می دهد.

 

G Suite مجموعه تولیدی Google برای مشاغل است و به شما این امکان را می دهد که از تقویم، Google Drive، اسناد، عکس ها و Gmail با نام دامنه خود استفاده کنید و با استفاده از سرور های Google SMTP از خدمات ارسال ایمیل در وردپرس بهره بگیرید. این ارائه دهنده برای وب سایت ها و وبلاگ های مشاغل کوچک مناسب است زیرا فقط می تواند روزانه 2000 پیام ارسال کند.

قیمت گذاری: خدمات این ارائه دهنده از 6 دلار در ماه شروع می شود.

 

6- Postmark

 

Postmark

Postmark برای وب سایت ها، بازاریاب ها و مشاغل خدمات SMTP ارائه می دهد.

 

Postmark یکی دیگر از ارائه دهنده خدمات SMTP برای وب سایت ها، بازاریاب ها و مشاغل است. خدمات آن شامل تحویل سریع ایمیل در وردپرس با قیمت گذاری ساده  و ادغام آسان تر می باشد.

همچنین آنها به راحتی می توانند تجزیه و تحلیل ایمیل، امنیت حساب، نمونه های از پیش تعیین شده پاسخ با تلفن همراه، پیام های ایجاد شده توسط وب و موارد دیگر را ارائه دهند.

قیمت گذاری: خدمات آن از 10 دلار در ماه برای ارسال 10000 ایمیل و پس از آن 1.25 دلار برای هر 1000 ایمیل شروع می شود.

  7- Office365

                         

Office365

Office365 از سرورهای SMTP مایکروسافت برای ارسال ایمیل در وردپرس است.

 

Office365 قبلاً با عنوان Outlook شناخته می شد و از مجموعه تولیدات مایکروسافت است. Office365 مانند G Suite به شما این امکان را می دهد تا یک آدرس ایمیل حرفه ای برای تجارت خود، البته تجارتی کوچک ایجاد کنید و از سرورهای SMTP مایکروسافت برای ارسال ایمیل در وردپرس استفاده کنید.

نسخه تجاری Office365 به شما امکان می دهد تا روزانه 10000 ایمیل ارسال کنید، اما این تعداد شامل ایمیل های شخصی و غیر تجاری نیز می شود. به همین دلیل استفاده از آن فقط برای وب سایت کسب و کارهای کوچک توصیه می شود.

با استفاده از افزونه WP Mail SMTP می توانید به راحتی Office365 را به وردپرس وصل کنید و برای ارسال ایمیل از آن استفاده کنید. برای سایت های بزرگتر یا فروشگاه های بزرگ تجارت الکترونیک، بهتر است از سایر ارائه دهندگان SMTP در بالا به آنها اشاره شده استفاده کنید.

 

بهترین ارائه دهنده خدمات  SMTP کدام است؟

 

به غیر از ارائه دهندگان خدمات که در بالا به آنها اشاره کردیم، ده ها ارائه دهنده خدمات دیگر نیز مانند Mandrill ، Mailjet، Moosend، Pepipost و غیره وجود دارند.
هنگام انتخاب سرویس SMTP برای فرستادن ایمیل ، باید به سه عامل اصلی توجه کنید: قابلیت ارسال ایمیل، مقیاس پذیری و قیمت گذاری.

همه مواردی که در بالا گفته شد به استثنای G  Suite و Office365، می توانند برای ارسال میلیون ها ایمیل در روز مقیاس بندی شوند و قابلیت ارسال ایمیل از طریق سرور smtp را داشته باشند. اما توجه به قیمت آن مهم است. زیرا عامل بزرگی برای تصمیم گیری می باشد.

 

بهترین ارائه دهنده خدمات  SMTP کدام است؟اگر شما یک وب سایت کوچک دارید، باید انتخاب درستی درباره ارائه دهنده خدمات داشته باشید. بنابراین طبق لیست بالا شما نباید SendinBlue و یا Mailgun را انتخاب کنید. به تدریج که وب سایت شما گسترش می یابد، قیمت گذاری به یک عامل بسیار بزرگ تبدیل می شود.

SendinBlue رقابتی ترین قیمت را با مقیاس پذیری و از همه مهمتر پشتیبانی فنی قابل اطمینان ارائه می دهد. به عنوان مثال، اگر شما در هر ماه 120000 ایمیل ارسال می کنید، باید 66 دلار در ماه پرداخت کنید و یک IP اختصاصی نیز خواهید داشت. در حالی که برای همان میزان از ارسال ایمیل و IP اختصاصی، انتخاب SendGrid در هر ماه 79.95 دلار و MailGun در هر ماه 109 دلار هزینه در بر خواهد داشت.

قیمت Amazon SES در هر 1000 ایمیل 0.10 دلار است. این بدان معنا است که 120000 ایمیل در هر ماه فقط 12 دلار هزینه دربر خواهد داشت. نکته مهم این است که پشتیبانی فنی آن کاملا محدود است. همچنین برای IP اختصاصی، باید 24.95 دلار در ماه پرداخت کنید.

به طور کلی می توان گفت برای سایت های بزرگ و استفاده از خدمات SMTP برای ارسال ایمیل در وردپرس، راه حلی مقرون به صرفه تر از آمازون وجود ندارد. توصیه ما برای بهترین ارائه دهندگان SMTP برای ارسال ایمیل در مورد مشاغل کوچک، SendinBlue است و برای وب سایت های تجاری بزرگ Amazon SES مناسب است.

 

چگونه سرویس SMTP خود را به وردپرس وصل کنید؟

 

پس از ورود به سیستم ارائه دهنده خدمات SMTP برای ارسال ایمیل، مرحله بعدی ادغام آن با سایت وردپرس است. این کار می تواند عملکرد پیش فرض وردپرس را با سرویس SMTP جایگزین کند. اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی بهترین افزونه وردپرس ،که افزونه WP Mail SMTP، می باشد.

این افزونه به شما این امکان را می دهد تا با استفاده از هر ارائه دهنده سرویس SMTP به راحتی بتوانید از خدمات ارسال ایمیل بهره مند شوید.
پس از فعال سازی، باید به صفحه تنظیمات WP Mail SMTP بروید و کلید مجوز خود را وارد کنید. می توانید آن را از حساب خود در وب سایت WP Mail SMTP پیدا کنید.

 

چگونه سرویس SMTP خود را به وردپرس وصل کنید؟

پس از فعال سازی نیاز به وارد کردن مجوز دارید.

 

بعد از وارد کردن مجوز، مرحله بعدی پیکربندی سرویس پستی شما است. به قسمت Mail بروید و آدرس ایمیل را وارد کنید. این همان آدرس ایمیلی است که برای استفاده از ارائه دهنده خدمات SMTP  برای ارسال ایمیل در وردپرس خود اضافه کرده اید.

 

ارسال ایمیل در وردپرس

در قسمت Mail آدرس ایمیل را وارد کنید.

 

پس از آن، باید یک نام را وارد کنید که بهتر است عنوان وب سایت شما باشد تا کاربران شما بدانند که ایمیل از کجا می آید. به قسمت Mailer بروید و نام ارائه دهنده خدمات SMTP  که از آن استفاده می کنید را انتخاب کنید.

 

 ارسال ایمیل در وردپرس: چگونه سرویس SMTP خود را به وردپرس وصل کنید؟

در قسمت Mailer نام ارائه دهنده خدمات SMTP را انتخاب کنید.

 

اما اگر نام سرور SMTP شما در آنجا فهرست نشده است، گزینه “Other SMTP” را انتخاب کنید.
سپس در زیر آن می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید. می توانید این اطلاعات را در حساب کاربری وب سایت ارائه دهنده خدمات SMTP خود پیدا کنید.

 

 ارسال ایمیل در وردپرس

در این مرحله باید اطلاعات مورد نیاز خود را وارد کنید.

 

شما به اطلاعات زیر نیاز دارید.

SMTP Host: این آدرس معمولاً شبیه چیزی مانند این smtp.yoursmtpserver.com است.
رمزگذاری: معمولاً SSL یا TLS است. (برای تهیه افزونه ssl می توانید بر روی آن کلیک کنید)
درگاه:  SMTP معمولاً 465 است.
احراز هویت: تایید اعتبار را فعال کنید.
نام کاربری: نام کاربری شما معمولاً آدرس ایمیل شما است.
رمز عبور: رمز عبور برای سرویس SMTP شما است.

سپس باید به جای ذخیره نام کاربری و رمزعبور خود، آن را به پرونده wp config.php خود اضافه کنید.
پس از وارد کردن تمام اطلاعات مورد نیاز، فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات، روی دکمه “ذخیره تنظیمات” کلیک کنید. اکنون می توانید یک ایمیل آزمایشی ارسال کنید تا ببینید همه چیز خوب است یا خیر. به برگه تست ایمیل بروید و برای ارسال ایمیل آزمایشی، آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

 

 ارسال ایمیل در وردپرس: ایمیل آزمایشی

برای اطمینان یک ایمیل آزمایشی ارسال کنید.

 

WP Mail SMTP اکنون یک ایمیل آزمایشی را به آدرسی که وارد کرده اید ارسال می کند. صندوق ورودی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را دریافت کرده اید.

 

تبریک می گویم، شما با استفاده از ارائه دهنده خدمات SMTP، سایت وردپرس خود را با موفقیت راه اندازی کرده اید. از این پس میتوانید از خدمات آن برای ارسال ایمیل در وردپرس استفاده کنید.