اصول سئو

ایا تمایل به افزایش بازدید سایت تان هستید؟ اگر بله مهمترین چیزی که برای بالابردن بازدید سایت و افزایش مخاطب خود باید در نظر بگیرید استفاده از سئو می باشد. در این مطلب قصد داریم که به نکات مهم و کلیدی برای تولید محتوای سئو شده بپردازیم.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت:

1.چرا سئو؟

2.بروزرسانی مطالب سایت

3.جذب مخاطب در سایت

4.مزایای قرار دادن لینک داخلی

5.گرفتن لینک از وب سایت های با اتوریتی بالا

6.برقراری ارتباط با مخاطب

7.استفاده کلمات کلیدی

8.شبکه های اجتماعی

9.استفاده از کلمات کلیدی طولانی

10.استفاده از 1 تا 2 کلید واژه

11.عنوان مناسب

12.محتوا مفید

13.ساختار ادرس URL

14.توضیحات متا

15.لینک کردن مطالب

16.واکنشگرا کردن سایت

17.سئو متن تصاویر

 

چرا مقاله نویسی به سئو کمک میکند

چرا به سئو نیاز داریم

هنگامی که سایت شما بهینه سازی شود، آمار بازدید آن افزایش می یابد. بهینه سازی فنی صرفا، ملاکی برای رتبه مناسب در گوگل نیست و تولید محتوای استاندارد و بهینه شده هم یکی از شرایط آن می باشد.

تولید یک محتوای مناسب، آمار بازدید وب سایت را به روند صعودی نزدیک می کند. تولید محتوای سئو شده باعث بالا آمدن و کسب و رتبه بهتر در گوگل خواهد شد.

بسیاری از صاحبان سایت ها سئو را صرفا لینک سازی می دانند و از این مورد غافل هستند که تولید محتوای سئو شده و انجام فرایندی که می تواند در تولید محتوا موثر باشد، غافل هستند.

بروز رسانی مستمر و منظم مطالب سایت

هنگامی که محتوای سایت خود را در زمان مشخصی بروز رسانی می کنید شانس بیشتری دارید که آن را در موتور جست و جو گوگل مشاهده کنید. اگر به موتورهای جست و جو نگاه کنید و کاربران خود را در اولویت قرار دهید اهمیت محتوای خوب را درک خواهید کرد، بهتره اینطوری بپرسم اخرین باری که شما از سایتی بازدید کردین و متوجه این شدین که هیچ یک از محتوا آن بروز رسانی نشده است در چه زمانی بود؟

گوگل همواره همیشه به سایت هایی اهمیت می دهد که محتوای منظم و بروز شده داشته باشد و به مخاطبین وب سایت شان اهمیت دهند. پس برنامه ریزی منظم برای تولید محتوا داشته باشید.

سایت خود را با مطالب جدید بروز نگه دارید

 

جذب مخاطب به سایت

هنگامی که محتوایی تولید می کنید باید مطمئن شوید از جذابیت کافی و مناسبی برای مخاطب برخوردار است. محتوای ضعیف و سطح پایین باعث افت شدید مخاطب و بازدید سایت خواهد شد و گوگل هم متوجه این تغییر خواهد شد و رتبه سایت را کاهش می دهد.

اگر بازدیدکنندگان وارد وبسایت شما شوند و مدتی را در آن بمانند گوگل متوجه می شود که محتوا برای کاربر مفید بوده است و این رتبه و امتیاز شما را در موتورهای جست و جو بالا می برد. درصورتی که بخواهید بازدیدکنندگان مدت بیشتری در وبسایت شما بمانند نیاز است محتوای مناسبی را در اختیار مخاطب قرار دهید و مطمئن شوید محتوا کوتاه و مختصر نباشد همچنین از قراردادن مطالب غیر ضروری و اضافی پرهیز کنید. این یکی از مهمترین موارد برای صاحبان سایت ها می باشد.

ساده ترین راه برای دریافت رتبه در موتورهای جستجو لینک سازی داخلی می باشد. وقتی شما روی یک لینک کلیک می کنید این مساله را بیان کرده اید که به محتوای ارائه شده توسط این وبسایت علاقه مند هستید و این می تواند یک امتیاز مثبت برای آن وب سایت از دید موتورهای جستجو باشد. زمانی که شما محتوای خود را در وب سایت لینک می کنید اطلاعات بیشتری در خصوص آن به کاربران می دهید و آنها را مدیریت می کنید تا زمان بیشتری در سایت شما بمانند و درنتیجه میزان بازدهی بهتری داشته باشند.

مزایای لینک کردن مطالب وبسایت به یکدیگر

گرفتن بک لینک از سایت های متعبر بسیار با ارزش می باشد و بهترین راه برای رسیدن رتبه بهتر در گوگل می باشد. خرید بک لینک های متعبر و تولید محتوای خوب می تواند به شما کمک کند تا سریعتر دیده شوید. همواره محتوای مناسب، سایت تان را به عنوان یک مرجع معرفی خواهد کرد و سایرین هم شما را لینک خواهند کرد و همین مسئله اعتبار شما را بیشتر خواهد کرد.

برقراری ارتباط با مخاطب

ارائه محتوای کاربردی برای کاربران، بازدیدکنندگان بیشتر جذب خواهد کرد. از معیارهای محتوای مناسب می توان به بازگشت مجدد کاربران به سایت باشد. برای گوگل اهمیت دارد که مخاطب مجددا به سایت ما بازگردد و محتواهای سایت تان را دنبال کند.

استفاده از کلمات کلیدی

هنگامی که شما در سایت مطلبی تولید می کنید، به کلمات کلیدی که در متن و عنوان استفاده می شود توجه داشته باشید. به عنوان مثال اگر شما فروش انلاین گیتار دارید باید عناوینی از قبیل فروش گیتار برای مبتدیان و یا از نام تجاری معتبر در خصوص گیتار و… استفاده کنید. علاوه بر همه این ها شما میتوانید درمورد موضوعاتی مثل “گیتار برای عاشقان سفر” مطلب تولید کنید، با این عبارت کسانی که از مخاطبین سایت شما می باشند و علاقمند به نواختن گیتار در همه جا هستند را جذب کنید. این چنین باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.

شبکه های اجتماعی

هنگامی که مطلبی در وب سایت منتشر می شود، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته خواهد شد تا بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند. هر موضوعی را که با محتوای مورد نیازش در شبکه های اجتماعی ایجاد می کنید، گوگل آن را یک شبکه اجتماعی مثبت می بیند. هر اشتراک گذاری، لایک و نظر باعث میشود گوگل به رتبه سئو شما بیافزاید، که اساسا گفته میشود محتوای ان با ارزش است.

شبکه های اجتماعی در سئو

استفاده از کلمات کلیدی طولانی

بسیاری از سایت ها سئو را با هدف قرار دادن کلمات کلیدی مرتبط با محتوای خود آغاز می کنند. به عنوان مثال اگر شما قصد فروش انلاین تیشرت را دارید کلمه کلیدی شما باید ” تیشرت های سفارشی “ باشد تا همانطور که میخواهید با سرچ کردن این کلمه کلیدی سایت شما بالا بیاید. با پیشرفت تکنولوژی، افراد به تکنیک های جستجو آسان تر حرکت می کنند و یکی از آنها جستجو صوتی توسط گوگل است.

استفاده از 1 تا 2 کلید واژه

قبل از اینکه کلمات کلیدی خود را در سایت وارد کنید، باید عبارات مورد نظر را انتخاب کنید. شما می توانید از ابزارهای موجود در اینترنت برای انتخاب کلمات کلیدی که بهترین کارایی را برای شما دارند استفاده کنید.

در حال حاضر، از آنجا که کلمات کلیدی خود را آماده کرده اید، باید در محتوایتان نیز این کلمات را اضافه کنید. به طور معمول 4 قسمت اصلی وجود دارد که شما باید از این کلمات استفاده کنید:

  • عنوان
  • بدنه محتوا
  • URL (نامک)
  • توضیحات متا

استفاده از کلمات کلیدی در مقاله

عنوان مناسب

عنوان پست شما اولین چیزی است که در موتور جست و جو به چشم می اید. و چشم خواننده را درگیر می کند پس این یک موضوع اصلی و حیاتی در وب سایت شما می باشد. عنوان خود را از کلید واژه های راحت و خوانا انتخاب کنید. کلید واژه ای که انتخاب کرده اید باید حداکثر 60 حرف باشد زیرا اگر بیش از این باشد گوگل متن شما را بریده و عبارت “…” در انتها می گذارد. اگر عنوان شما عبارتی طولانی می باشد بهتر است که ابتدا کلمات کلیدی را قرار دهید زیرا ممکن است در صفحات موتورهای جست و جو بریده شوند. در زمان اضافه کردن عنوان به متن از جذابیت آن غافل نشوید. اگر عنوان را بیش از حد با کلمات کلیدی فراخوانی کنید، کاربر روی آن کلیک نخواهد کرد و بیشتر جنبه شعار و تبلیغاتی پیدا خواهد کرد.

محتوای مفید

برای بدنه محتوا شما باید از کلمات کلیدی مناسبی در تولید محتوا استفاده کنید. اما در نهایت شما باید کلمات کلیدی مناسب را جایگزین کلمات نامناسب کنید. سعی کنید محتوا سایت های دیگر را مشاهده کنید و ببینید چگونه از کلمات کلیدی استفاده کرده اند.

درسته این کلمات بسیار مهم هستند، اما تمرکز اصلی شما در هنگام نوشتن همیشه باید بروی مخاطبان باشد. پاسخ دادن به تمام سوالاتی که ممکن است مخاطب شما در هنگام ورود به سایت در ذهن داشته باشد. اگر تمرکز کنید، خواهید دید که بیشتر کلمات کلیدی به طور خودکار به ذهنتان می اید.

بدنه محتوا کامل به همراه کلمات کلیدی

ساختار ادرسURL

زمانی که موتورهای جست و جو شروع به فعالیت می کنند اولین چیزی که مورد بررسی قرار می دهند ادرس سایت است. انتخاب یک ادرس منحصر به فرد به نفع شماست و می توانید به راحتی از کلمات کلیدی در ان استفاده کنید. معمولا در وردپرس، ادرس به طور خودکار عنوان مطلب را دریافت کرده و به ادرس اضافه می کند، اما شما می توانید به راحتی با کلیک بر روی دکمه ویرایش آن را تغییر دهید.

توضیحات متا

یکی از ساده ترین راه ها برای مدیریت توضیحات متا استفاده ازافزونه یواست سئو Yoast Seo (رایگان) است. این افزونه اضافه کردن توضیح متا را بسیار آسان میکند. متا متنی است که در زیر عنوان نشان داده می شود. این توضیحات به کاربران اطلاعات مورد نیاز را می دهد و کاربر متوجه می شود که نیازی به باز کردن لینک دارد یا خیر. حداکثر طول متا 300 کلمه است. اگر متا در وبسایت شما وجود نداشته باشد موتورهای جست و جو به طور خودکار از محتویات سایت برای متا استفاده می کنند. نوشتن این بخش اهمیت ویژه ای دارد.

اهمیت توضیحات کتا در سئو

لینک کردن مطالب

یکی از دلایل لینک کردن محتوای سایت نگه داشتن مخاطب برای زمان بیشتر در صفحه خود می باشد. هنگامی که یک کاربر برای مدت طولانی در سایت شما باقی می ماند، میزان بازگشت وب سایت شما کاهش می یابد و عملکرد صفحه وب از نظر سئو بهبود می یابد. همچنین، به غیر از حفظ کاربران، گوگل لینک کردن مطالب را به عنوان مرتبط بودن محتوا با یکدیگر نشان می دهد و این به رتبه شما نیز اضافه می کند.

موضوع دیگری که وبمستران شبکه های اجتماعی راجع به آن صحبت نمی کنند ارتباط لینک با متن مربوطه است. هنگامی که مطالب خود را به قسمت های دیگر متن لینک می کنید، باید متن را تغییر دهید و چیزی که مربوط به لینک است بگذارید. به عنوان مثال، به جای نوشتن «اینجا کلیک کنید» یا «بیشتر بدانید»، یک متن اضافه کنید که دارای کلمات کلیدی مرتبط با لینک هدف است. (مثال : این مطلب در مورد سئو هم می تواند به سایت تان کمک کند)

واکنش گرا (ریسپانسیو) سایت

امروزه، مردم بیشتر از تلفن های همراه و تلفن های هوشمند خود برای جست وجو نسبت به رایانه های سنتی و حتی لپ تاپ استفاده می کنند. از آنجا که همه این جست وجوها بر روی تلفن همراه انجام می شود، گوگل این صفحات را واکنش گرا نشان می دهد. همچنین، گوگل بررسی می کند که آیا محتوای سایت شما واکنش گرا می باشد یا خیر. اگر وب سایت شما واکنش گرا نباشد، رتبه بندی سایت به راحتی تحت تاثیر قرار می گیرد. این الگوریتم گوگل در سال 2015 ایجاد شد.

خوب، ساده ترین راه برای انجام این کار با استفاده از حالت ریسپانسیو است. واکنشگرا دارای یک صفحه بهینه سازی شده برای استفاده تلفن همراه و دسکتاپ است.

واکنش گرا کردن سایت

سئو متن تصاویر

اگر شما در حال نوشتن یک پست هستید، یکی از رایج ترین روش ها برای جذاب تر کردن آن ، افزودن تصاویری است که به توضیح محتوای شما کمک می کند. زمانی که شما مطلبی حاوی عکس در سایت خود قرار می دهید و کراولرها نمی توانند این عکس ها را بخوانند از متن جایگزین (Alt Text) استفاده می کنیم. متن جایگزینی به موتور جست و جو کمک می کند تا متوجه تصاویر مربوطه در سایت شوند و این کار باعث بالا رفتن رتبه تصاویر شما در گوگل می شود.

با این نکات طلایی شما می توانید سئو خود را شروع کنید اما به یاد داشته باشید که سئو یک فرایند مداوم است پس باید روی تمام مراحل سئو تمرکز کافی داشته باشید و هرگز قبل فشردن دکمه انتشار آن را فراموش نکنید. سئو می تواند سخت باشد اما اگر با توجه به نکات درج شده در این مقاله عمل کنید به راحتی مسیر خود را پیدا خواهید کرد. با افزودن لینک داخلی و خارجی در محتوا سایت می توانید رتبه خوبی در گوگل دریافت کنید. تکنیک های کاربردی دیگری نیز برای سئو وجود دارد که می توانید از انها استفاده کنید.

اگر از محتوای این سایت رضایت داشتین آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

نظرات شما
  1. Thank you. An abundance of content.

    [url=https://canadianpharmaceuticalsonlinerx.com/]canadian pharmacies online prescriptions[/url] [url=https://cbdhempoiltrust.com/]cbd[/url] [url=https://cbdproductstrust.com/]hemp oil benefits[/url]